MM@work
MM@work forum » Nieuwsbrief Meeting Plaza's » Nieuwsbrief onderwerpen n.a.v. februari Nieuwsbrief onderwerpen n.a.v. februari (9 messages)
The messages are sorted by date created ascending.
Sort by
date created

Nieuwsbrief onderwerpen n.a.v. februari

Posted by: Kim van Velzen - 05 February 2011 12:19:00 - 470 days ago
Kim van Velzen
29 messages posted
Ik heb in de uitgave van feb Het Nachtrestaurant onderwerp aangepast:
- juiste beschrijving gemaakt, klopte niet inhoudelijk
- video en foto's embed in de nieuwsbrief

De last minute cultuur heeft er weer voor gezorgd dat er onvoldoende aandacht is besteed aan de nieuwsbrief. Ook van Mama Meets had ik wel meer foto's verwacht, desnoods via een externe link. Er gebeuren zoveel mooie en leuke dingen die we niet genoeg voor het voetlicht krijgen.

Ook komt de nieuwsbrief niet op veel Plaza's omdat deze vanuit Martijn wordt verstuurd. Dus of Martijn wordt lid van veel meer Plaza's of er moet een andere oplossing bedacht worden. 

@Martijn: jij bent 'eigenaar' van de Nieuwsbrief, dat betekent aansturen, coordineren, afstemmen enz. Je hoeft niet alles zelf te doen maar wel het proces te bewaken, te beoordelen op inhoud en kritische vragen stellen. Ik wil daar echt verandering in nu. Maak maar een schema met deadline data, wie doet wat, wie beoordeelt de inhoud, schrijftstijl enz. Maak duidelijk wat je van wie verwacht in expertise. Plan maar een korte intervisie in voor het vaststellen van de rollen met iedereen die hierbij betrokken is (incl. Arianne en Emma).

@Allen help Martijn nou eens met jullie expertise om de nieuwsbrief nog beter te maken! Iedereen doet lekker zijn eigen ding en gooit het over de schutting, dat werkt echt niet.

Re: Nieuwsbrief onderwerpen n.a.v. februari

Posted by: Marielle Sijgers - 06 February 2011 22:49:00 - 469 days ago
Marielle Sijgers
18 messages posted
Kim ik zie nu pas jouw reactie op het proces rondom deze nieuwsbrief. Ik ben eigenlijk al heel blij dat er überhaupt weer dit soort nieuws actiever gedeeld wordt vanuit de mensen binnen onze organisatie zelf.... Kan me echter ook goed voorstellen dat je het een gemiste kans vind dat er heel veel mooie verhalen en gebeurtenissen nu nog steeds niet maximaal aandacht krijgen. Tijd dus om het niveau van de inhoud op een hoger plan te brengen. Wat is de rol van Emma hierin eigenlijk ? Ik was in de veronderstelling dat zij zich ook met dit soort content zou bezighouden. 

Posted by: Kim van Velzen - 06 February 2011 23:02:00 - 469 days ago
Kim van Velzen
29 messages posted
@Mlle rol van Emma klopt, alleen moeten wij dan wel veel meer delen. Ook Emma zal actiever erin moeten komen nu we visie met haar delen. Het zit vooral in 'wie is domeineigenaar' en hoe gaat die om met de verantwoordelijkheid, te lang zitten we in een last minute cultuur (doorbreken zijn we nu aan het doen) en onvoldoende structuur in planning. Gevolg: we draaien snel iets in elkaar...En natuurlijk ben ik ook blij dat we nu meer delen maar het zal kwalitatiever moeten om hier ook commerciele conversie uit te halen.

Posted by: Kim van Velzen - 06 February 2011 23:13:00 - 469 days ago
Kim van Velzen
29 messages posted
@Allen vrijdag 11 feb intervisie over dit onderwerp. Linda zal uitnodigingen versturen. Denk allemaal heel goed na over de eigen rol en wat je van elkaar verwacht. Ook Arianne en Emma erbij betrekken.

Posted by: Martijn Schuurman - 08 February 2011 10:47:00 - 467 days ago
Martijn Schuurman
5 messages posted
 @ Marielle en @Kim Vorige week heb ik Emma opgezocht en haar gevraagd of zij naar de inhoud van de nieuwsbrief zou willen kijken. Alle content was op dat moment bij mij binnen gekomen en heb haar deze doorgemailt. Zij heeft vooral de intro van Kim tekstueel geredigeert. Ook heb ik met haar afgesproken om voordat de volgende nieuwsbrief gepost gaat worden samen eens te kijken hoe we de nieuwe content gaan plaatsen (zodat ik er ook wat van leer) Voortaan moeten we niet alleen redigeren wat we aan content binnen krijgen, maar ook zoals Kim al heeft gedaan, relevante filmpjes en foto's van bijvoorbeeld events toevoegen. Dus verwacht ik van de betreffende verantwoordelijke personen die een stukje aanleveren ook beter spitwerk om zoveel mogelijk info over het onderwerp boven water te krijgen.

Posted by: Arianne Wienke - 08 February 2011 10:58:00 - 467 days ago
Arianne Wienke
15 messages posted
@Kim gezien je reactie heb jij een heel ander beeld/verwachting van wat een nieuwsbrief zou moeten inhouden.  Goed om hier een intervisie aan te besteden.

@allen Aangezien we een uur de tijd hebben vrijdag is mijn voorstel om alvast heel goed na te denken over de onderstaande vragen, zodat we vrijdag de tijd kunnen besteden aan het delen van de visie (en niet stuk voor stuk hier nog over na hoeven te denken)

voorzet:
wat is het doel van de MP Nieuwsbrief?
wat is jouw rol bij het totstandkomen en continuiteit van de nieuwsbrief?

mis ik dan nog iets? of ga ik wellicht te snel? ik sta open voor reacties!

Posted by: Kim van Velzen - 08 February 2011 13:52:00 - 467 days ago
Kim van Velzen
29 messages posted
@Martijn intervisie vrijdag is mooi moment voor verdere context bij jouw toelichting.

@Arianne goed dat je structuur geeft om effectief de intervisie te kunnen houden.

Posted by: Jeroen Roverts - 09 February 2011 13:45:00 - 466 days ago
Jeroen Roverts
12 messages posted

@Arianne Ik zou nog wel willen toevoegen "voor wie is de nieuwsbrief" of wie willen we ermee bereiken, kunnen stakeholders onderdeel worden van de nieuwsbrief?

Posted by: Quinten - 10 February 2011 19:30:00 - 465 days ago
Quinten
3 messages posted
Aangezien ik een dag vrij ben vrijdag 11 februari hierbij alvast input voor de intervisie. Ik ga mijn informatie over de intervisie halen bij Diane en Jeroen.

Voor mij is het doel van de nieuwsbrief om te informeren over onze werkzaamheden, afgeronde evementen, komende evenementen, uitdragen van onze visie. Starten van een dialoog.

Ik heb al een keer aan Arianne tussendoor gevraagd waarom we eigenlijk nog een nieuwsbrief maken. Als ik kijk naar de inhoud van de nieuwsbrief nu is het voor mijn gevoel namelijk meer een samenvatting van blogs die er zijn geschreven of blogs die eigenlijk nog geschreven moeten worden. Daarnaast delete ik zelf bijna alle nieuwsbrieven die ik ontvang. Weten wij of onze stakeholders echt zitten te wachten op de nieuwsbrief? Ik vindt het vaak juist fijner om via social media voor mij interessante informatie juist te “halen” Dan is voor mij de attentie waarde veel groter. En daarnaast zal ik sneller reageren. Sta voor mijn gevoel dan eerder open voor discussie.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat we te weinig informatie delen op MP@work dmv blogs. Als we dat namelijk wel doen is voor mij eigenlijk de nieuwsbrief overbodig. We zijn dan regelmatig informatie aan het delen. Daarnaast wordt het dan ook makkelijker om interactie te laten ontstaan. Als we een blog schrijven over bijvoorbeeld mamameets krijgen we zeker interactie. Nu stond het in de nieuwsbrief en ontstaat er eigenlijk niks. Nieuwsbrief is voor mijn gevoel teveel zenden in plaats van aanzetten tot een dialoog met onze stakeholders. Volgens mij is dat wel het doel dat we met MP@Work hebben.

Aangezien we nu voor mijn gevoel te weinig laten zien op MP@Work is op dit moment de nieuwsbrief wel een maandelijkse houvast. Maar ik vraag me wel af of het doel van MP@work dan wel gaan bereiken.

Kim geeft inderdaad terecht aan dat de informatie in de nieuwsbrief of onze blogs wel compleet moet zijn. Filmpjes, foto’s, verwijzingen. Kwaliteit kan dan omhoog gaan en daarmee kunnen we de commerciële conversie verhogen.

De rol die ik nu pak in de nieuwsbrief is te beperkt. Een stuk schrijven is niet 1 van de dingen die ik graag doe. Als ik dan iets “moet” schrijven voor de nieuwsbrief ben ik ook gewoon niet creatief. Kost dan heel veel energie om iets te bedenken. En eigenlijk komt er dan niks uit.
Ik vindt het wel leuk om te laten zien wat we doen. Dan wel via twitter dan wel via een blog. Daar sta ik zelf ook veel meer achter dan een stukje voor de nieuwsbrief. Jullie mogen van mij dan ook verwachten dat ik meer vertel op MP@work over Meeting Plaza Maarssen en Seats maarssen. Zoals ik al een keer heb gedaan bij mijn kookstudio blog. Dat kwam echt uit mij en stond ik ook volledig achter. Het is alleen wel iets waar ik meer aandacht op moet vestigen om te doen, aangezien het me wel wat moeite kost om te starten. En het zit niet echt in mijn systeem nog om het op een blog te zetten.

Mijn verwachting van mijn collega’s is dat ze vaker vertellen over hun passie en werkzaamheden op MP@work. Delen met elkaar wat we doen. Ik denk dat het doel om in dialoog te komen met onze stakeholders volgt dan echt volgt.

Ik hoop dat dit voldoende input is voor de intervisie. Ik ga zeker mijn informatie halen!
Subscribe
RSS
Subscribe now on the comments of this topic via RSS and always keep in touch!
How does RSS work?

Subscribe by e-mail

Receive e-mails about new posts in this topic

Search in messages

Search in the messages of this topic